was successfully added to your cart.

Jon A. Duus engasjert av Kaizer AS

Av 5. desember 2016Nyheter

Jon A. Duus er engasjert av Kaizer AS, og har nå ansvar for oppbygging av salgs- og distribusjonskanaler i Norge. Duus har i 6 år vært administrerende direktør for Skarpnes AS, den norske taksteinsprodusenten fra Sørlandet. Nå satser han sammen med Kaizer AS, og har stor tro på utbredelsen av skjøtefrie takrenner i Norge.

– Kaizer er en pioner i Norge med skjøtefrie takrenner og det gir noen gode muligheter slik jeg ser det. Markedet med takrenner er stort, og det er nettopp dette som trigger meg med Kaizer AS, sier Duus smilende.

Spennende konsept

– Jeg har selv erfart problematikken med dårlige takrenner med skjøt, og hvilken irritasjon det medfører som boligeier. Kaizer har en genial måte å lage takrenner på, rett på byggeplassen. Det gir god logistikk og effektivitet, noe som er viktig for håndverkeren. Samtidig så slipper boligeieren bekymringer for lekkasjer og unødvendig vedlikehold. Så må jeg si at Kaizer Skjøtefrie Takrennesystemer er et lekkert og elegant produkt. Det er definitivt et kvalitetsprodukt, som ikke bare ser bra ut, men som fungerer på en god måte. Derfor har jeg tro på dette produktet. Annenrangs produkter er ikke aktuelt for meg. Jeg skal jobbe med produkter jeg kan gå god for, sier Duus bestemt.

Utfordre byggebransjen og tørre å være annerledes

– Jeg har i mange år jobbet i Dynos kjemidivisjon, eller dagens Dynea, og drevet deler av deres kjemidivisjon i Singapore. I Norge har jeg jobbet i bedrifter rettet mot norsk treforedlingsindustri og kjemisk industri og både levert prosessreguleringsutstyr og kjemikalier til denne industrien. I min tid i Skarpnes fikk jeg erfare viktigheten av en gode produkter og en tydelig distribusjonsstrategi med kvalitet til siste ledd. Nøkkelen er å kunne tenke annerledes og tørre å utfordre byggebransjen med nye gode løsninger og produkter. For meg er trivsel med kollegaer viktigere enn noe annet. I Kaizer så har vi et team med forskjellig kompetanse og jeg merker at personkjemien stemmer. Det er et bra utgangspunkt for å få gjennomført prosesser og nå vår mål. Jeg har tro på Kaizer og vil være med å skape, forteller Duus.

Hva er viktig for å utnytte potensialet i markedet?

– Er det egentlig noen grenser? Med et godt konsept og dyktige folk så er det mulig å ta en tydelig posisjon i det norske takrennemarkedet. Slik jeg ser det så har markedet hittil vært dominert av takrenneprodusenter som ikke har endret seg mye på mange år. I Kaizer så må vi være dyktige på å spre budskapet om våre gode løsninger og produkter. Bruk av digital markedsføring og sosiale medier er viktigere enn noen gang. Vi må bli synlige i markedet. Samtidig så skal vi påvirke både sluttbrukeren, da først og fremst bolig- og hytteeieren, de utførende bedriftene og ikke minst arkitekter og andre påvirkere i markedet. Når folk får øynene opp for dette konseptet og skjønner hva det innebærer, så vil det skje ting. Samtidig så er jeg opptatt av at man fornyer seg, og være dynamisk og utviklende i et tradisjonelt marked. Her har Kaizer en fordel av at de er annerledes og våger å gå nye og utradisjonelle veier. Derfor tror jeg at Kaizer vil få mer og mer oppmerksomhet i markedet fremover. Så det er ingen grenser. The sky is the limit, sier Duus engasjert.